19 maja 2016

Pojedynek HUD-ów: Sygic kontra 7Ways Navigator


Tym razem postanowiłem sprawdzić jak sprawują się tzw. HUD-y w prawdziwej jeździe nocnej. W tym celu wybrałem się na miejską przejażdżkę z dwiema nawigacjami: płatną Sygic i darmową 7Ways Navigator (pełny test jeszcze przed nami). Która okazała się bardziej przydatna?

Na początek przepraszam za tę okropną białą taśmę odbijającą się w szybie - nie mam jeszcze specjalnej podkładki, a po kilku zakrętach okazało się, że jazda ze smartfonem położonym luzem na desce może być niebezpieczna. Dlatego zrobiłem krótki postój i po przekopaniu schowka udało mi się w apteczce znaleźć... plaster do bandaży. Po przyklejeniu telefon trzymał się już całkiem pewnie.

Innym problemem okazały się nagłe zakręty - w tej sytuacji ekran obracał się i nie chciał wrócić do właściwej pozycji. Niestety, nie ma możliwości zablokowania ekranu w pozycji horyzontalnej. Weźcie to pod uwagę, gdy będziecie planować używanie smartfonu jako HUD-a.



Jak wypadł test? Jazda z HUD-em Sygic była przyjemna. Wskazówki pojawiały się z odpowiednim wyprzedzeniem i ani przez chwilę nie czułem się pozbawiony opieki elektronicznej niańki.

Z 7Ways zupełnie inna sprawa. HUD nie dawał żadnej informacji na rondzie, pozostawiał mnie kompletnie bez instrukcji! Musiałem więc sam wybrać zjazd, a potem czekać na przeliczenie trasy przez nawigację, które nie trwało zbyt szybko. Za to dowiadywałem się w obfitej zapowiedzi ile mi jeszcze metrów zostało do ronda. Porażka! Z HUD-em 7Ways kompletnie nie da się jeździć po mieście.

Sama idea HUD-u mi się podoba. Ale do poczucia bezpieczeństwa potrzebuję dokładnych wskazówek, działania bez najmniejszych opóźnień i dobrze rozplanowanego ekranu z wyraźnie pokazanymi manewrami.

Pod tym względem Sygic deklasuje darmowego rywala.

3 komentarze:

  1. Problemy z rondami na 7ways to nie wina nawigacji tylko dodatku dźwiekowego z j. polskim. Jest też inny polski plik dzwiękowy - Zenek ale jest to wersja nieoficjalna.
    Stanie się oficjalna jak dorobimy własne sample komend głosowych. W Zenku takich problemów nie ma.

    Ogólnie 7 wąsy powinien być firmowany przez Adama Słodowego. W sporej ilości przypadków można naprawić problem taki jak z rondami edytując plik w archiwum z dodatkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zainstaluję inną paczkę z lektorem. W tej wersji lektor nie podawał informacji o zjeździe z ronda, co jest uwidocznione na filmie dwukrotnie. Nie neguję, że z innym pakietem głosowym będzie to działało lepiej, ale póki co za bardzo trzeba się nagimnastykować, żeby tak było, co zniechęca.

      Usuń
  2. Ostatnio sam ztjunowałem Zenka, wgrałem mu dźwięki z Googlowego TTSa i trochę pomidyfikowalem komendy. Zamierzam wrzucić ten plik tak zręby był dostępny z wnętrza programu.

    Jakbyś chciał potestować to wystarczy wrzucić do 7ways/sound i
    wybrać w ustawieniach interfejsu: [PL] Uproszczony (Zenobia)
    https://drive.google.com/file/d/0B2Scy-lKSjq_R1lTQVpIM1JHLTA/view?usp=sharing

    OdpowiedzUsuń

Proszę o zachowanie kultury w komentarzach.