31 lipca 2017

iGo dostaje aktualizację map, ale co z tego? Inni są znacznie dalej


iGo. Kiedy nawigacja pojawiła się w sklepie Play w połowie 2016 roku, wywołało to euforię u fanów znających ten produkt z innych platform. Na początku wszystko wydawało się piękne, choć już przy debiucie iGo oferowało przeterminowane mapy (z 3 kwartału 2015). W miarę upływu miesięcy coś zaczęło się psuć.

Ja sam pisząc recenzję iGo oceniłem nawigację węgierskiej firmy NNG Software na 9/10. Po weryfikacji, jaką był dla mnie wyjazd wakacyjny, ocenę obniżyłem o dwa punkty.

Kiedy ja testowałem inne nawigacje - lepsze i gorsze - użytkownicy iGo wciąż używali tej, za którą zapłacili co najmniej 126 zł (a czasem i więcej). I narastała w nich frustracja. Po roku jazdy na starych mapach zaczęło się dopytywanie o aktualizację. Producent nieodmiennie odpowiadał, że aktualizacja jest w drodze i już już niedługo będziemy się cieszyć świeżymi mapami. Przez pewien czas ludzie w te obiecanki wierzyli.

Ale miesiące mijały i nic się nie zmieniało. Gdzieś pod koniec roku zaczęły się sypać jedynki w ocenach produktu w sklepie Play. Ludzie masowo obniżali oceny demonstrując swoje niezadowolenie. Zaczęły się pojawiać opinie takie jak ta:


Producent zawsze miał tę samą odpowiedź. Aktualizacja będzie już niedługo.

W międzyczasie na forum Android.com.pl jeden z użytkowników Jarooo uzyskał od producenta zwrot pieniędzy i udostępnił tekst odstąpienia od umowy. Kilka osób skorzystało z podpowiedzi i również uzyskało zwrot pieniędzy (wątek tutaj). 

Jak widać sprawy dla NNG szły bardzo złym torem. 

W końcu w połowie lipca 2017 pojawiła się aktualizacja map. Z jednej strony dało się zauważyć ulgę użytkowników (wzrost pozytywnych opinii), z drugiej iGo znowu zaliczyło wtopę, bo przez kilka dni od wprowadzenia aktualizacji program domagał się ponownej płatności za świeżą mapę. Dopiero po chwili udało się problem naprawić i można było bezpłatnie pobrać aktualizację.


Dodatkowo do "świeżości" tej aktualizacji można mieć również spore zastrzeżenia. Czy 4 kwartał 2016 można uznać za satysfakcjonujący po tak długim czasie oczekiwania? Niby iGo rzutem na taśmę zmieściło się w okresie największych wyjazdów urlopowych, ale... wciąż jest pół roku do tyłu za innymi, jak Sygic czy TomTom, że nie wspomnę o mniej znanych nawigacjach jak Genius Maps (mapy z czerwca 2017). A z programami bazującymi na OSM w ogóle nie ma porównania.

Zainstalowałem iGo na nowo, zaktualizowałem i wybrałem się w krótką przejażdżkę. Wystarczyło kilkadziesiąt minut, by zorientować się, że dla iGo czas stanął w miejscu. Te same błędy, te same upierdliwe niedogodności. Szkoda, bo program wciąż ma wiele zalet, jak przejrzysty interfejs, błyskawiczne wyliczanie tras, wiele tras alternatywnych, dodawanie punktów pośrednich oraz wiele przydatnych dodatków. 

To jednak za mało. Konkurencja na tym polu jest ostra i nie znosi stagnacji. Obawiam się, że iGo będzie notowało stały spadek użytkowników, którzy będą przechodzić na inne aplikacje. Największym rywalem wydaje się Sygic, który oferuje dużo za niewielkie pieniądze - choć jest to nawigacja, która pod wieloma względami nie ma startu do iGo. Ma za to dużo lepszy PR...

Na koniec zapraszam na film z przejazdu. Taki sentymentalny powrót po roku nieużywania...



Dajcie znać, czy nadal używacie iGo, co sądzicie o polityce producenta, czy wierzycie w ten produkt?

10 komentarzy:

  1. Anonimowy18.8.17

    IGO jak widzę na Youtube jest w większości ciężarówek. Mapy są faktycznie z końca drugiego kwartału 2017 r. Napisz coś nowego o tej nawigacji. Widziałem również iGO z możliwościami o wiele bardziej rozbudowanymi niż to widać u Sygica. Zaawansowani użytkownicy mogą wpływać na detale tego programu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy19.8.17

      iGO jest super. Z Sygic'a zrezygnowałem (wersja 14.7.3) właśnie jak zmienili interfejs użytkownika na ten obecny.

      Usuń
  2. Anonimowy25.9.17

    Producent iGO (NNG) to najdziwniejsza firma na świecie.
    Mam w aucie nawigację na win.ce6 z iGO Primo v.2 (lic. lifetime) i mapy są aktualizowane 3-4x w roku, obecnie to mapy Tomtom 2017Q2 datowane na 26-08-2017. W ramach licencji mogę również pobierać mapy Here ale są co najmniej pół roku do tyłu więc wybór jest oczywisty.
    Czyli dla win.ce można aktualizować mapy a dla androida nie, co jest dla mnie niezrozumiałe bo np Tomtom nie ma ztym problemu, opóźnienie max kilkudniowe.
    Co do samej nawigacji iGO uważam że jest rewelacyjna, mam na ciężarówkę ale również w osobowym aucie działa perfekt.
    Pozdrawiam Czarek

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy26.9.17

    Na forach internetowych są opisywane jakieś nakładki na iGO zwane chyba skórkami. Widziałem że z tymi nakładkami (chyba mocno skomplikowane) iGO funkcjonalnie nie ma równych sobie. Jakaś nakładka "pogo" daje możliwości zmiany map z HERE na TomTom i odwrotnie, mnóstwo ustawień i możliwości modyfikacji chyba wszystkiego co jest na mapach i jak jest wyświetlane i komunikowane głosem.
    Ciekawe kto to sprzedaje? W wersji NextGen tego nie widzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy27.9.17

      Do zmiany map z Here na Tomtom (lub odwrotnie) nie są potrzebne nakładki (inaczej skórki lub skiny). Przy aktualizacji wybierasz źródło i ściągasz takie mapy jakie potrzebujesz. Z mapami otrzymujesz plik .lyc który aktywuje mapy w urządzeniu.
      Ja używałem skinów Pongo i Megris, faktycznie mnóstwo dodatkowych opcji ale wróciłem do czystej instalki Primo v.2 bo navi czasem zacinała się. Mam iGO na WinCE.
      Na androida masz skórki Basar i Gift (poprawiony Israel), ale opinie są tak skrajne że nie zdecydowałem się na ich ściągnięcie.
      Pozdrawiam Czarek

      Usuń
  4. Anonimowy29.9.17

    Nie wiem czy myślimy o tym samym w sprawie map ale widziałem że podczas jazdy użytkownik (chyba Czech) zmieniał wybierając menu przycisk mapę z HERE na TomTom. Musiał mieć obie wersje zainstalowane jednocześnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy29.9.17

      O kurde nie mam takiej opcji :/ spróbuję zainstalować obie wersje map.
      Pozdrawiam Czarek

      Usuń
  5. Anonimowy30.9.17

    Znalazłem opis tego ale w języku angielskim. Nazywa się "map changer for IGO" na serwisie "GPS Power". No z opisu wynika że dodatek jest do wersji iGO 9.18.27.702387 (NextGen) mapy TomTom i HERE instaluje się w odpowiednie katalogi. Jak chcesz to w każdym momencie możesz po wybraniu z menu polecenia zmieniać sobie mapy podczas jazdy. Na GPS Power pisze się o tylu innych dodatkach iGO że jak to naprawdę działa to reszta nawigacji wygląda przy tym jakby ich autorzy nie wiedzieli co produkują.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy1.10.17

    Dzięki za info:)
    Co do możliwości iGO zgadzam się w 100% - ma mnóstwo świetnych funkcji.
    Pozdrawiam Czarek

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy5.10.17

    Jak już ktoś napisał NNG najdziwniejsza firma na świecie mająca najlepszą nawigację na świecie.I najdziwniejsze jest to że mapy na WinCe niczym nie różnią się od map na androida.Ten kto ma legalną nawigację na WinCe może przerzucać mapy na nilegalnego androida-sprawdzone.Dlaczego nie ma aktualizacji?Dziwne to wszystko.Jestem przekonany że gdyby były cykliczne aktualizacje na androida spory odsetek nielegalnych użytkowników kupiło by tą nawigację zamiast szukać ściągać i kombinować.Sama nawigacja czy to na windowsa czy na androida nie ma sobie równych.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o zachowanie kultury w komentarzach.